Pišite, pitajte, razgovarajte...

Moć dobre (online) prezentacije

Hoće li prezentacija biti dobra i uspješna ne ovisi samo o kvalitetnoj pripremi prezentacije. Veliki utjecaj na uspješnost ima i stav i sposobnost osobe koja prezentira – koliko je osoba otvorena i izravna, koliko dobro vodi i usmjerava prezentaciju, općenito koliko dobro komunicira i osjeti li se entuzijazam. Kod online prezentacije, stav i način komunikacije osobe koja prezentira je još i važniji jer ne vidimo sugovornika i jasno je da neverbalna komunikacija nije vidljiva onoj drugoj strani. Međutim, bez obzira što nas druga osoba ne vidi, iz boje glasa i biranja riječi sigurno je da se uvijek može osjetiti nervoza ili neznanje, nedovoljna pripremljenost ili žurba. Postoji nekoliko ključnih stvari koje su važne za uspješno odrađenu prezentaciju.

Pravovremeno informiranje. Svakako je dobro nekoliko sati prije prezentacije (osobito ako se prezentacija odvija online i sudionici ne moraju fizički doći na neku lokaciju) poslati email podsjetnik u kojem će biti istaknuto dogovoreno vrijeme, trajanje prezentacije i svi potrebni resursi koje je eventualno potrebno pripremiti za održavanje prezentacije (npr. link s kratkim opisom postupka spajanja).

Definiranje osnovne poruke prezentacije. Potrebno je i važno pripremiti prezentaciju kao priču koja se temelji na nekoliko najvažnijih poruka. Svakako je dobar princip i dobitna formula jednostavan jezik, osobna energija, emocije, kreativnost, sažetak i trajanje.

Prezentacija ne smije biti dosadna. Velika većina prezentacija, a osobito softverski aplikacija se ne pamti. To je zato što su često nezanimljive ili dosadne. Nisu pripremljene i nisu kreativne. Nije nimalo zanimljivo slušati „Onda kliknemo tu, pa onda kliknemo tamo...“. Prezentacija nije edukacija. Slušatelj mora dobiti najznačajnije informacije o aplikaciji, a ne naučiti kako se točno radi u aplikaciji i gdje se treba kliknuti. Mi u Raverusu uz svaku aplikaciju imamo mogućnost online prezentacija (za one koji žele postati korisnici) i mogućnost online edukacije (za korisnike).

Prezentiranje vrijednosti softvera. Treba pokazati u čemu je vrijednost programa, omogućiti uvid u jednostavnost korištenja i istaknuti stvarne vrijednosti, odnosno dodane vrijednosti koje će olakšati poslovanje korisniku. Bitno je pokazati način na koji se, uz pomoć aplikacije, rješavaju hitni poslovni izazovi.

Fokus i snaga prezentacije. U online prezentacijama često sudjeluju samo dvije osobe – prezenter i slušatelj pa se često otvore mogućnosti za uskakanja i potpitanja. Iako je prirodno i dobro odgovoriti na konkretna pitanja slušatelja, važno je i zadržati fokus se na ključnim točkama prezentacije i pobrinuti se da se sve te točke obrade. Bitno je točno znati okvir cijele prezentacije i ne zaboraviti tko vodi prezentaciju.

Dobra i pozitivna atmosfera. Nastavno na uvodnu riječ o stavu i opuštenost, zadaća prezentera je uspostaviti i održati opuštenu i pozitivnu atmosferu bilo kroz anegdotu, metaforu ili prikladnu šalu. Ako se smijete, znači da vam je dobro, međutim sjetite se bitnih okvira prezentacije.

Trajanje prezentacije. Ljudi imaju vrlo kratak raspon pažnje pa je prezentacija od petnaestak minuta i više nego dovoljna. Prezentacija može biti kraća, ali nikako dulja od predviđenog i najavljenog vremena trajanja.

Email zahvale. Sigurno je dobrodošlo i osigurati korisne podsjetnike nakon održane prezentacije. Dobro je poslati e-mailom zahvalu, sažetak održane prezentacije i prijedlog sljedećih koraka.


GODINE ISKUSTVA
 
14
ZAVRŠENIH PROJEKATA
 
32
KORISNIKA NAŠIH
APLIKACIJA
3871
RAČUNALA S NAŠIM
RJEŠENJIMA
14308